2015. december 12., szombat

Karácsonyi tippek a konyhában

Már előre lehetaggódni, hogy az ünnepek alatt sokunkra felszaladhatnak a kilók. Ezek a gondok elkerülhetőek, ha az ünnepi ételeinket megreformáljuk. Az alábbi tippekkel csökkenthető a kockázat, és januárban nem kell majd a felszedett kilók miatt sanyargatni magunkat.



Mielőtt nekiesünk a lakomához igyunk egy nagy pohár vizet. Az étkezés tempója pedig legyen lassú és komótós, mert az agyunknak több idő kell a jóllakottság érzésének eléréséhez. Több fogás vár ránk, együnk kistányérból, hogy inkább azt pakoljuk tele, így biztos nem szedünk ki több ételt, mint kellene?

Az ünnepi húsok készülhetnek soványhúsokból, szárnyasokból. Halból is jócskán fogyaszthatunk. Ezeket könnyebb megemészteni, éskevesebb a zsírtartalmuk is. Ezekhez burgonya helyett köretként inkább rizst és salátát tálaljunk. 

Töltöttkàposztánkat is készíthetjük zsír helyett olajjal, így alacsonyabb lesz a koleszterintartalma. A zsírszegény hús lehet benne, például pulykamell. A tejfölt pedig a kevesebb zsírtartalmúra cserélhetjük.

A sütemények esetén is játszhatunk a hozzávalókkal. A finomlisztet zablisztre, a cukrot xilitre vagy erytritolra cserélhetjük.

Persze vannak dolgok amik nétkülözhetetlenek a téli estéken, mint a forrócsoki pillecukorral. Ezt semmiképpen nem hagyhatjuk ki. Cserébe lehet nagy hosszú sétákat tenni, és gyönyörködni az ünnep fényeiben.

Élvezzük ki a lehetőségeket, a korcsolyapályák is megnyitottak. Bár a havazásra kevés az esély... a remény azért meg van bennünk!
Jó készülődést mindenkinek!

Nekem már a körmöm is ünnepire van hangolva. Íme: