2016. január 31., vasárnap

Győzd le a tél komor hangulatát

Hideg, ködös és borongós az idő. A napsütés hiánya lelkiállapotunkra is hatással van. Mit tegyünk, hogy hangulatunkat fel tudjuk emelni? Íme néhány ötlet.

Saját tapasztalatból tudom, hogy olyan lesz a napom ahogyan indul. Az ébredés utáni első gondolataimat pozitív gondolatokra cseréltem. Miután felkelek és elkészítem a reggeli meleg italom /tea, kávé/ 25 percen át tornázni szoktam. Ez elég jó alkalom, hogy megtervezzem a napomat, kitaláljam mit veszek fel. Ezt követően letusolok aromaterápiás tusfürdővel, ami csak fokozza a hangulatomat. Mindenre kellő időt hagyok, mert így nyugodtan elkészülhetek. Vannak mégis olyan reggelek, amikor mindezek ellenére nem érzem emelkedettnek a hangulatom. Ilyenkor készülődés közben motivációs videókat hallgatok. Erre téli időszakban többször van szükség.
Esténként a forró fürdőt teszem különlegessé, egy kis fürdősóval. Néhány gyertyát meggyújtva, ellazító lágy zenét hallgatva, meleg gyömbéres teát kortyolva.

Ami most eszembe jutott kellemes érzéseket ébresztett bennem. Csukjuk be a szemünket, és képzeljük el, hogy tavasz van. Szemünk látni fogja az erősebb fényt. Sütkérezzünk egy kicsit a nap fényében. Szívjuk be a a tavaszi levegő langyos illatát, és hallgassuk egy kicsit a reggeli csendben a madárcsicsergést...
Türelem, hamarosan vége a télnek!

2016. január 9., szombat

Új év, új élet?

Szilveszteri csillogás
Boldog új évet! 
Remélem megújult erővel folytatja mindenki az éltmódváltást. Én igen! A minden napi mozgás mellett ismét szigorúbban odafigyelek arra, hogy mit eszek. A jól bevált 80-20 szabály szerint. 80%-ban "tisztán" étkezem, és 20%-ban bűnözöm.

Ismerkedünk a búzafűlével. Személy szerint a zöldturmixomba kevertem bele, amitől nem volt számomra zavaró a zöld lé látványa. Kicsit több gyümölccsel az íze is elhanyagolható. 

Mire jó a búzafűlé? Számos jótékony alkotórészből áll. Kilencvennél több olyan ásványi anyag van benne ami az emésztésre hat, vitaminokat, antioxidànsokat és enzimeket tartalmaz.