2016. február 13., szombat

Betegség és mozgás?



Hetek óta próbált leverni betegség, de igyekeztem többféle módon védekezni ellene. Rendszeres testmozgással, ami nálam napi 30 perc mozgást jelent. Olvasatom szerint heti öt nap mozgás felkészíti a szervezetet a légúti megbetegedések ellen. C-vitamint szedtem, gyógyteákat ittam. Mindezek ellenére engem is legyőzött a vírus.  Tipikusan tört rám a betegség, végtagfájdalommal, lázzal, orrdugulással, majd köhögéssel. A mozgást abba kellett hagynom, mivel az "izzadjuk ki a betegséget" nem a tornára vonatkozik, hanem a meleg takaró alatti pihenésre. Így rá kellett szánnom magam több napon át a fekvésre. Az idei szülinapomat ágyban tölthettem. Ami viszont jó hír 40%-al hamarabb gyógyul a légúti megbetegedésekből az, aki rendszeresen mozog. Betegség ideje alatt szigorúan tilos edzeni, mivel a szervezetet duplán stressz éri.


Képtalálat a következőre: „torna”


Két hét szünetet kell tartani a vírusos megbetegedések után, ezt követően a mozgást fokozatosan kell újra a mindennapjaimba visszacsempézni.  

- Mi a helyzet, ha enyhébb tünetek vannak csak?
Amennyiben nincsenek komolyabb tünetek a mozgást könnyebb formában végezhetjük. Az edzés intenzitását csökkenthetjük, vagy helyette sétáljunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése