2016. február 4., csütörtök

Egészséges táplálkozás

Az életmódváltás nem megy egyik napról a másikra. Fokozatosan és mértékkel vezessük be a változtatásokat. Aki fogyni szeretne az ne álljon neki egy kőkemény önsanyargató diétának, mert a szervezetét sokkolni fogja. Ez bár eredményes lehet, azonban több problémát okozhat. A szervezet legyengüléséhez akár, ami megviseli az immunrendszert is. A másik lehetőség, hogy kiéhezteti magát, és falási rohamok jönnek a fogyókúrázóra, ami pszichésen is megviseli őt.
A jó út az a, ha megtervezzük az életmódváltásunkat. Kezdjük apróbb lépésekkel, olyanokkal amit biztos, hogy véghez tudunk vinni. Vezessük be a rendszeres mozgást, de abból is annyit tervezzünk be, ami nem okoz majd gondot életünk rendszerébe. Ezt később emelhetjük, variálhatjuk képességeink szerint. Az elvégzett mozgás, torna vagy egy kiadós séta után elégedetten adjuk át magunkat az érzésnek "EZT MA IS MEGCSINÁLTAM" - sikerélményt ad, emiatt lényeges, hogy annyit tervezzünk be, amit egészen biztos, hogy meg tudunk csinálni. Motivációvá válik majd az érzés, és minden nap átsegít a lustaságon.

Tippek az apróbb módosításokra étrendünkben:

- Csökkentsük a pékárú fogyasztásunkat. Viszont, ha eszünk teljeskiőrlésű terméket válasszunk.

- Igyunk több vizet a nap folyamán! Gyakran hisszük, hogy éhesek vagyunk, pedig csak szomjazunk.

- Étkezés előtt igyunk egy pohár vizet! Kevésbé leszünk éhesek, és így kisebb az esélye, hogy többet eszünk a kelleténél.

- Többször együnk keveset. Ne legyünk farkaséhesek egy-egy étkezésnél.

- Reggelizzünk! A nap legfontosabb étkezése. Vezessünk be számunkra új egészséges ételeket. Ismerjük meg a zab jótékony hatásait. Ami egész délelőttre energiával tölt fel minket.

- A legtöbb étkezéshez fogyasszunk valami nyers zöldséget, gyümölcsöt. Nagyon jót tesz az emésztésnek.

- Dobozoljunk! Korábbi bejegyzésemben már írtam erről itt olvashatsz róla!

- Tegyünk rendet a kamrában! Ki a fehérliszttel és cukorral, az ízfokozókat tartalmazó ételekkel, az egészségtelen nasikkal, gyorskajákkal. Helyette vásároljunk olyan ételeket, ami kedvezőbb számunkra. Teljeskiőrlésű lisztet, nádcukrot (diétázóknak xilitet, vagy erytritolt) olyan nasikat, ami nem okoz utána bűntudatot. Magvakat, gyümölcsöt, aszaltgyümölcsöt, korpáskekszet....

Nézegettem a táplálkozási piramisokat az interneten, és ez az alábbi áll a legközelebb a jelenlegi táplálkozásomhoz.

a kép forrása: www.borgyogyaszat.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése