2016. március 3., csütörtök

Tonhal - együk vagy ne együk?



Nehéz eldönteni, hogy együk vagy ne együk. Kisebb nyomozást végeztem a témával kapcsolatban, mivel én személy szerint imádom a tonhalat. Az előnyei között számos olyan érv szerepel ami az egészségünkre nagyszerű hatással van. Például sok omega-3 esszenciális zsírsavat tartalmaz, tehát a szívünk barátja, és a gyulladások kialakulását csökkenti. Ennek a zsírsavnak a fogyasztása nagyon sok betegség kialakulását gátolhatja meg az előzőek mellett még a depresszió kialakulását is. Az omega-3 zsírsav mellett számos kiváló tápanyagot tartalmaz, ezek közül B1, B3 és B6 vitaminokat, magnéziumot és szelént. Kiváló proteinforrás, ezért a sportolók körében is közkedvelt. Antioxidáns hatásai is ismertek.

Sajnos van valami, ami a fenti jótékony tulajdonságok ellenére a tonhal fogyasztás ellen szól. Egy kutatás kimutatta néhány évvel ezelőtt, hogy rengeteg tonhal higanyt tartalmazott. A szennyezett tonhal elsősorban a kismamákat veszélyezteti. A higany elsősorban a központi idegrendszerre ártalmas. Így komoly betegségek kialakulásában lehet szerepe, pszichológiai, neurológiai és immunrendszeri problémákat okozhat. A rendszeres halfogyasztók szervezetében nagyobb mértékben mutattak ki higanyt. A kisebb testű halakat javasolják fogyasztásra, mert azok kevesebb higanyt tartalmaznak például a szardella, vagy a szardínia.


Ezeknek tudatában mindenki eldöntheti, hogy mellette vagy ellene dönt... én a képek szerint még mellette vagyok.

1 megjegyzés:

  1. Nem tudunk olyan nagy mennyiséget enni a tonhalból egyszerre, hogy gond legyen a higany tartalomból. Másrészt a halak fogyasztását egy héten 3 alkalommal ajánlják, ami valószínűleg nem okoz senkiben egészségkárosodást. Szóval, maradok én is a halfogyasztás mellett, akár kis-, akár nagytestű!!! :)

    VálaszTörlés