2016. május 18., szerda

Az életmód váltás egyik alappillére - lelki egyensúly

A májusi eső aranyat ér, de a borongós idő nincs a legjobb hatással a lelki állapotunkra. Személy szerint tegnap délután belemosolyogtam a napsütésbe, és rettentő módon tudtam örülni a pünkösdi rózsa virágzásának is. Ma viszont határozottan érzem az erőtlenséget. Annak aki hasonló módon érzi magát az időjárás viszontagságaitól, vagy csak épp úrrá lett rajta a sok stressz az alábbi hasznos tippeket gyűjtöttem össze:

A kertünkből


Vitaminok

Magnézium
Az én visszatérő kedvencem a spenót! Máris van még egy ok, hogy együk! Magnézium tartalmával fáradtság érzetet csökkenti, valamint a stressz által kialakult szorongást.

C-vitamin
A stressz hatására megemelkedett vérnyomást képes normalizálni, ezért nyugtatólag hat ránk egy feszültséggel teli nap végén a gőzölgő citromos tea. Ami lehet gyógytea is:

Gyógyteák

Orbáncfű 
Nagyon hatásos, de nagy mennyiségben nem szabad fogyasztani, mert letompítja az embert.

Macskagyökér 
Valerénsavat tartalmaz, ami a természetes nyugtató fő alkotóeleme.(Májbejegek nem fogyaszthatják!)

Mozgás

Jóga
A testi és lelki egyensúly megtalálása mellett segít fitten tartani a testet. Olyan izmokat mozgat meg, amelyekről nincs is tudomásunk.
Séta
Azok számára akik nem bírnak intenzívebb mozgást végezni a séta is megoldást jelenthet. Könnyed kikapcsolódás a jó levegőn. Azt mondják tovább élnek a kutyások, mert kedvencüket sétáltatva maguk is mozognak.

Sport
Mindenkinek meg kell találnia azt a mozgásformát ami számára a legmegfelelőbb. Sport közben levezethetőek a feles energiáink, és felszabadulhat a bennünk lévő feszültség.

"Vigyázz a testedre. Ez az egyetlen olyan hely, ahol élhetsz." /Jim Rohn/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése