2016. május 20., péntek

Készüljünk a bikiniszezonra

Visszaszámlálás indul, mindjárt itt a strandszezon. Még nem késő formába hozni magunkat. Gondoljuk át mi az elérhető cél, amit pár hét alatt meg lehet valósítani. Vázoljuk fel a tervet, olyan feltételekkel amelyeket be is tudunk majd tartani. Első lépésben az étrendünket tanulmányozzuk át, hogy mi módon tudunk segíteni az anyagcserénk felpörgetésében. Ez az egyik legnagyobb segítség, ha szeretnénk megszabadulni pár kilótól a kánikula beköszönte előtt.

Rostban gazdag ételek
/a kép a lányom mai uzsijáról készült/
A rost bevitelt fokozatosan kell emelni. 25-30 gramm rost lenne a megfelelő mennyiség naponta. A gyümölcsök, zöldségek és a teljes kiőrlésű gabonafélék biztosítják a megfelelő rostmennyiséget, amelyek a bélrendszeren áthaladva magukba szívják a nedvességek, ezzel elősegítve a salakanyagok könnyebb ürülését.
Sok finom és könnyen elkészíthető receptet osztottam meg itt, amelyek segíthetnek rostban gazdag ételt készíteni. 

Folyadékbevitel
A diéta és az egészséges táplálkozás egyik legfőbb alap feltétele a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel. Két liter folyadékra lenne szüksége a szervezetnek naponta. Az emésztés könnyítése mellett a bőrünk hidratáltsága miatt is fontos, emellett teltségérzetet is okoz, így elkerülhető a túlevés vagy a nassolás.

Mozgás
Amennyiben eredményt szeretnénk elérni mindenképpen be kell iktatnunk Az egyik legeredményesebb (saját tapasztalatból tudom) az intervallum edzés. Nagyon hatékony edzésforma, intenzív erőbedobást igénylő gyakorlatok váltakozása pihentető lassúbb gyakorlatokkal.
A súlyzós edzés is égeti a zsírt! Nem kell megijednünk attól, hogy felfújt izmaink lesznek, mivel ahhoz speciális étrend szükséges és rendszeres edzőtermi edzés. Bátran használjunk nehezebb súlyokat, nagyobb energia szükséges a gyakorlatok kivitelezéséhez, így több kalóriát éget el.

Rosszul rögzült szokások megváltoztatása
Sajnos ha jól átgondoljuk mindannyiunkban kialakultak rossz szokások így vagy úgy. Érdemes mérlegelni mi az, amin tudunk változtatni. Nem érdemes például kihagyni egyetlen étkezést sem. Sőt ha tehetjük együnk többször keveset. Étkezések előtt érdemes meginni egy pohár vizet, így ha napi ötször étkezünk az már a megfelelő folyadékbevitel nagy részét meg is oldja. Egy-egy hétvégi ebéd után sokan ledőlnek pihenni, ezt a szokást egy kellemes sétával is le lehetne cserélni. Érdemes lecserélni a tányérunkat kisebb méretűre, mert így könnyebben elkerülhető, hogy többet együnk a kelleténél. Igyekezzünk az étkezésekhez salátát fogyasztani ez is nagyban könnyíti az emésztést.

Gondolkodjunk másként
Minden fejben dől el - tudom közhelyes, de igaz! Mi döntünk arról is gyorsétteremben eszünk vagy épp egy salátabárban. Át kell formálni egy kicsit a hozzáállásunkat és a tudatunkat egészségesebb irányba terelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése