2016. szeptember 12., hétfő

Zabpehely az erőtadó gabona


A reggeli a legfontosabb étkezés, és mint a legfontosabb, ezért külön figyelmet kell rá fordítani főleg annak, aki szeretné energiával telve tölteni mindennapjait. Mivel rendszeresen mozgok újra kisebb lazítás, foghúzás és meghűlések sorozata után, ezért most még inkább tudatosan kell étkeznem. Így került újra terítékre a zab, melynek számos előnyei közé sorolnám sokoldalú felhasználhatóságát. Könnyen elkészíthető reggeli a képen látható zabpehely tejbe áztatva egy kis gyümölccsel, vagy éppen túróval variálva süteményként. A korábban közzétett bejegyzéseimben is értékes alapanyag, mint a Gluténmentes meggyes pite, vagy a Kókuszos zabkeksz. Fasírtban is felhasználható a zsemle helyettesítésére.

Miért együnk zabot? Számos jótékony hatással bír, csökkenti a koleszterin szintet, teltség érzetet biztosít közepes glikémiás indexe miatt, így lassan szívódik fel miközben tisztítja a beleket. Ásványi anyagban gazdag, és E és B vitamint is tartalmaz. Teljesen természetes tápanyag, amit fogyókúrázók, cukorbetegek is fogyaszthatnak. Egész délelőttre feltölt energiával.

Zabpehely diéta

A zabpelyhet diétaként is fel lehet használni, azonban annak aki erre szánja rá magát előtte fokozatosan be kell vezetnie az étrendjébe, mivel magas rosttartalma puffadást okozhat. A diéta ideje alatt napi 75 gramm vagyis körülbelül öt evőkanál zabpehely fogyasztása ajánlott, zabkásaként, vagy tejbe vagy natúr joghurtba áztatva. Az étkezések között bátran fogyaszthatóak nyers zöldségek, illetve gyümölcsök. A hatékonyság érdekében zöld tea fogyasztása is ajánlott. Ezzel a módszerrel egy hét alatt akár három kilótól is meg lehet szabadulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése