2017. június 2., péntek

Low carb, avagy a szénhidrátszegény diéta

Amikor elkezdtem a Vali-life blogot írni, a terveim között szerepelt az életmódváltás, ami magában rejtette az egészség-szépség-lelki harmónia megőrzését. Az élet mindig új kihívásokat sodor az ember útjába, mint nemrégiben a munkahely váltás, vagy épp egy családot érintő veszteség. Ilyenkor minden borul, és minden nehezebbnek tűnik. A kilók pedig pár hónap alatt könnyen felszaladnak, ha az ember nem mozog, és nem figyel oda mit eszik. Bár sokak szerint ez "nem is látszik rajtam", engem zavar, és nem érzem jól magam a bőrömben.


A fentiek okán most újra az egészséges életmód útjára lépek. A sport, a mozgás ehhez nálam alap, de emellett egy számomra új súly csökkentő diétát is kipróbálok. A szénhidrát szegény diéta mellett döntöttem, mivel könnyen kivitelezhető, még ha komoly lemondásokkal jár is. Oldalamon egyre több szénhidrát csökkentett receptet fogok posztolni, hogy bemutassam milyen választékosan meg lehet oldani ezt a diétát.


Ebben a diétában komoly tiltólista van. Az étrendből ki kell hagyni a kenyeret, a gabonaféléket, beleértve a rizst is, bizonyos zöldség és gyümölcsféléket (pl.: banán, burgonya). Viszont magas fehérje bevitelt engedélyez, így a szárnyashúsok, halak, tojás. Zöldségek között fogyasztható a brokkoli, répa, retek, spárga, uborka, cukkini, paradicsom, káposzta félék, saláták.
Hosszútávon nem egészséges, ezért korlátozni kell a diéta időtartamát. A végén pedig nem szabad hirtelen visszaállni a normál étrendre, mert az elvesztett súly könnyen vissza szaladhat.

A cukor pótlására használhatunk természetes édesítőket, steviát, nyírfacukrot. Én személy szerint az eritrit mellett maradnék, mivel nincs utóíze, és a glikémiás indexe nulla. Mézzel nem érdemes helyettesíteni a cukrot, mivel az tele van cukorral. Az édesség és a nasi iránti vágyaim leküzdésére is osztok majd meg néhány szénhidrát szegény süti receptet, mert erre szükségem lesz nekem is.

A folyadék bevitelre fokozottan figyelni kell! Természetesen cukormentes teák, citromos-uborkás víz, ami zsírégető hatású, vagy épp a képen is látható epres-citromos víz tökéletesen oltja a szomjat, és itatja magát! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése